גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

כל מי שחי על הפלנטה הזו בשנים האחרונות, יודע כי פייסבוק הפכה לפלטפורמה חזקה מאוד עם קהל יעד רחב, מה שנתן להרבה עסקים הזדמנות לשווק את עצמם בצורה יעילה וטובה יותר. אחרי הכל, כל עסק זקוק לפרסום, החל מהעסק הקטן ביותר שרק התחיל את דרכו ועד חברות ענק בעלות מאות אלפי לקוחות. במאמר זה נסביר כיצד ניתן לפרסם את העסק שלכם באמצעות סרטונים ויראליים כאמצעי שיווק בפייסבוק.

 

למה כדאי שיווק בפייסבוק?

כמו שציינו מקודם, כל עסק זקוק לפרסום ושיווק, עם זאת, כולנו יודעים שברוב המקרים, התקציב של הפרסום הנו מוגבל וצריך להשתמש בו בצורה כמה שיותר יעילה. הדרך הכי טובה לעשות זאת, היא לצלם סרטון ויראלי ולפרסם אותו בפייסבוק.

מה זה סרטון ויראלי?

סרטון ויראלי הוא סרטון (דרך אגב, באותה הצורה זו יכולה להיות כתבה או תמונה, לא חייב דווקא סרטון) שהאנשים משתפים ביניהם מבלי שתבקשו מהם לעשות זאת. כל מי שהתעסק אי פעם בתחום הפרסום והשיווק, יודע שברוב שיטות הפרסום, על בעל העסק לשלם על כל קליק/צפייה של הפרסומת שלו. לדוגמה, אם הנכם משקיעים כסף מהתקציב של העסק בפרסום בפייסבוק (ממומן), עליכם לשלם סכום כלשהו עבור כל צפייה או הקלקה על הפרסומת שהנכם מקדמים. במקרה של סרטון ויראלי, אינכם משלמים דבר, כל שעליכם לעשות הוא לצלם סרטון אשר יגרום לאנשים לשתף אותו (או לפנות לחברה מקצועית שמצלמת סרטונים ויראליים) ולחכות לתוצאות.

כיצד לצלם סרטון ויראלי?

חלק מהאנשים אינם מבינים בדיוק מה המשמעות של סרטון ויראלי ולאחר שמצלמים סרטונים בעצמם, מפרסמים אותם בפייסבוק ולא מקבלים תוצאות, יכולים להגיע לאנשי מקצוע ולבקש מהם להפוך את הסרטון שלהם לויראלי.  מה שאינם מבינים, כי לא ניתן "להפוך" סרטון לויראלי, וזו בדיוק המטרה של פרסום בפייסבוק – לצלם מראש סרטון איכותי שיגרום לאנשים לשתף אותו. אם לא שתפו את הסרטון שלכם לאחר הפרסום, הוא לא ויראלי ולא ניתן להפוך אותו לאחד כזה. ניתן להשוות זאת לכך שהנכם מגיעים למעבדת טלפונים ומבקשים להפוך טלפון כפתורים לסמארטפון. כמובן, לא ניתן להפוך טלפון כפתורים לסמאטרפון ועליכם לרכוש טלפון חדש, אותו הדבר לגבי שיווק בפייסבוק, אם צילמתם סרטון שלא זכה לויראליות, הדבר היחיד שאתם יכולים לעשות על מנת לשנות זאת, היא לצלם סרטון חדש.

מה הופך את הסרטונים לויראליים?

אין משהו חד משמעי שניתן להצביע עליו או לעשות אותו ולהגיד בוודאות שדבר זה יהפוך את הסרטון לויראלי. מדובר על תחום מאוד רחב ואי אפשר לדעת מה בדיוק יתפוס את תשומת לבם של הגולשים, אך בהחלט יש דברים כלליים שיש לשים לב אליהם בעת צילום הסרטון והם:

  • רגש. אחד הדברים הגדולים שגורמים לאנשים לשתף סרטונים בפייסבוק, זה רגש. אם ראו סרטון/כתבה או תמונה שנגעה ללבם או גרמה להם לצחוק, הגולש מרגיש צורך לשתף את אותו התוכן עם החברים שלו, מה שבתורו, גורם לאותו החבר לשתף את הסרטון הלאה וכו'. כך הנכם מקבלים פרסום בפייסבוק בצורה חינמית.
  • תועלת. מעבר לרגש, הסרטון שתצלמו יכול להיות אינפורמטיבי ולתת לגולשים ערך מוסף. ברגע שילמדו דברים חדשים ושימושיים מהסרטון, הם ישתפו אותו עם החברים. זו בדיוק הסיבה לכך שסרטונים בסגנון "5 טיפים לארגון הארון", "3 דרכים לקפל את הבגדים במהירות" צוברים מיליוני צפיות מדי יום.

לסיכום,

ישנן המון דרכים לעשות שיווק בפייסבוק ושיווק אינטרנטי בכלל, אך ללא ספק האפשרות של סרטונים ויראליים היא בין הפופולריות והזולות ביותר. נסו לקחת בחשבון את הטיפים שכתבנו במאמר והתחילו בניסוי – בהצלחה!